تهران ، ولیعصر
021-987654

شرایط سنی مهاجرت تحصیلی به استرالیا

شرایط سنی مهاجرت تحصیلی به استرالیا؛ از کودک تا بالای 40 سال
استرالیا با حدود 7 میلیون مهاجر از اتحادیهی اروپا و سایر کشورهای جهان، مسیرهایی برای شروع یک زندگی جدید در این کشور ایجاد کرده است. از سال 1945 بیش از 7.5 میلیون نفر در استرالیا ساکن شده‌اند. جدای از شرایط سنی مهاجرت به استرالیا، این قضیه نشان می‌دهد که هرروزه تعداد فراوانی به این کشور مهاجرت می‌کنند. وقتی درخواست برای محصولی خاص افزایش پیدا می‌کند، قطعا دلیلی هم این محبوبیت را پشتیبانی می‌کند.

زندگی مدرن، شهرهای بزرگ و پیشرفته، شرایط تحصیلی مناسب، انگلیسی‌زبان بودن و بسیاری از موارد دیگر از جمله برتری‌های این کشور و درخواست فراوان مهاجرت به آن هستند. در این میان وجود دانشگاه‌های برتری که در لیست صد دانشگاه عالی جهان قرار می‌گیرند، از برترین ویژگی‌های مهاجرت به این کشور به شمار می‌رود.

با دانستن شرایط سنی مهاجرت به استرالیا و شرکت در دانشگاه‌های این کشور می‌توانید شرایط مورد نیاز ویژه‌ی آن را به دست آورید. در ادامه قصد داریم با شرح این موضوع و بررسی شرایط، اوضاع را برایتان روشن کنیم. اگر شما هم به‌دنبال چنین مطالبی هستید با ما همراه شوید.

چرا مهاجرت به استرالیا مورد توجه تعداد فراوانی است؟
قانونی نانوشته در ذهنمان وجود دارد که اگر چیزی مورد پسند دیگران قرار گرفت، احتمالا ما هم آن را دوست خواهیم داشت. با این اوصاف حتما دلایلی برای محبوبیت مهاجرت به استرالیا وجود دارد. از جمله‌ی چنین مواردی می‌توانیم به گزینه‌های زیر اشاره کنیم:
• اقتصاد پیشرفته
• وجود مشاغل فراوان
• طبیعت و آب‌وهوای مطلوب
• وجود دولت دموکراتیک و قدرتمند
• درآمد سرانه‌ی بالا
• سطح زندگی مطلوب و رفاهی عالی
• وجود روش‌های متنوع مهاجرت به استرالیا
• پرداخت دستمزد و حقوق مناسب
• امنیت
• سیستم آموزشی باکیفیت و دانشگاه‌های معتبر
• انگلیسی‌زبان بودن
• لهجه‌ی روان

البته پذیرش مهاجران به این کشور نیز نیازهایی را برطرف می‌کند، وگرنه دلیلی برای پذیرش وجود نداشت. دولت استرالیا شدیدا با کمبود نیروی کار مواجه است. این قضیه باعث می‌شود تا مهاجرانی را بپذیرد که مهارت‌های مورد نیازش را دارند و می‌توانند به پیشرفت کشور کمک کنند. این در حالی است که چیزی حدود یک‌سوم جمعیت آن را مهاجران تشکیل می‌دهند.

Australia Visa Approved with Rubber Stamp and flag

تحت چه شرایطی می‌توانید به استرالیا مهاجرت کنید؟
با وجود تمام خوبی‌هایی که از مهاجرت به استرالیا و نیاز این کشور ذکر کردیم، این نکته را نباید فراموش کنید که بدون داشتن شرایط مشخص مهاجرت ممکن نیست. حداقلی که برای شروع نیاز دارید، موارد زیر هستند:
• سلامتی
• نداشتن سوءپیشینه
• تکمیل مدارک
• مدرک زبان (در بیشتر موارد)
• پرداخت هزینه‌های دولتی ویزا
• تمکن مالی

 

شرایط سنی مهاجرت به استرالیا
در کل قانونی با عنوان شرایط سنی مهاجرت به استرالیا وجود ندارد؛ بلکه شرایط سنی به‌نوعی در کسب امتیاز شما تأثیر دارد. مثلا افراد زیر ۴۰ سال نسبت به افراد دارای سن بالاتر امتیاز بیشتری می‌گیرند. مسلما این کشور به افرادی که نیاز خاصی را از جامعه‌ی استرالیا را نتوانند برطرف کنند، اجازه‌ی ورود نمی‌دهد و سن نیز از همان فاکتورهایی است که نشان از توانمندی شما دارد.

همچنین نوع روش مهاجرت شما نیز می‌تواند بر این قضیه تأثیر بگذارد. ویزاهای مهاجرت به استرالیا انواع فراوانی دارند که از آن دسته می‌توانیم به ویزای توریستی، ویزای موقت Working Holiday، ویزاهای کاری موقت و بلند مدت، ویزاهای اسپانسرشیپ کارفرما و بسیاری از موارد دیگر اشاره کنیم. در هر کدام از این موارد سن با توجه به معیارهای مختلفی امتیازبندی می‌شود و حداقل‌‌ها و حداکثرهای مخصوص به خود را دارد.

از جمله ویزاهای مهم که راهکار مناسبی برای گرفتن اقامت به شمار می‌رود، ویزای اقامت تحصیلی است. این ویزا به‌دلیل داشتن ویژگی‌های خاص و مخصوصا سرعت فراوان در گرفتن آن از جمله انواع پرطرفدار به شمار می‌رود. همچنین با توجه به اینکه برخی از ویزاها شرایط سخت‌تری دارند، افراد می‌توانند با استفاده از شرایط این نوع اقامت، امتیاز بیشتری را برای ویزاهای دیگر کسب کنند.

این نکته نیز اهمیت دارد که ایجاد امکان تحصیل در استرالیا برای شما یا فرزندانتان دری برای ورود به دنیای پیشرفت است. استانداردهای سیستم آموزشی استرالیا با دیگر انواع در سطح جهانی رقابت می‌کند. این بدان معناست که ادامه‌ی تحصیل با این روش، در جایگاه خود از اعتبار فراوانی برخوردار است و بسیاری بدون هیچ هدف دیگری به‌دنبال آن هستند.

از طرف دیگر در طول اقامت تحصیلی می‌توانید با کشور استرالیا و شرایط مختلف آن از جمله اوضاع کاری نیز آشنا شوید. تمام این موارد دست به دست هم می‌دهند تا این نوع ویزا نه‌تنها راهی برای اقامت بلکه راهی برای گذر از ورودی‌های دیگر به شمار رود. اینجاست که لازم می‌شود حداقل‌های لازم اقامت تحصیلی از جمله شرایط سنی برای مهاجرت به استرالیا را بهتر بدانید.

ویزای تحصیلی و شرایط سنی مهاجرت به استرالیا
قبل از هر چیز باید بدانید که شرایط سنی مهاجرت به استرالیا در ویزای تحصیلی، برای هر مقطع فرق دارد. همچنین در تمام مقاطع، دانش‌آموز یا دانشجو، ویزای شما ساب‌کلاس 500 خواهد بود. البته در مقطع دانش‌آموزی و با سن کمتر از ۱۸ سال، هم باید فرم‌های مربوط به تمهیدات رفاهی را پر کنید و هم نیاز به فردی به‌عنوان گاردین (ویزای ساب‌کلاس 590) خواهید داشت.

شرایط سنی مهاجرت به استرالیا، مقطع ابتدایی
شرایط سنی مهاجرت به استرالیا در مقطع ابتدایی برای همه‌ی ایالت‌‌های آن یکسان است. مدرک زبان برای تحصیل در مقطع دبستان الزامی نیست و کودکان از ۷ تا ۱۲سالگی در این مقطع تحصیل می‌کنند.

شرایط سنی مهاجرت به استرالیا، مقطع دبیرستان
در مقطع دبیرستان، شرایط سنی برای مهاجرت به استرالیا از سن ۱۲ یا ۱۳سالگی تا ۱۷ یا ۱۸سالگی خواهد بود و با دیگر کشورها تفاوتی ندارد. تحصیل در کالج نیز با پایان دوره‌ی دبیرستان، امکان‌پذیر است و افرادی که سن 15 تا ۱۸ سال دارند می‌توانند به این دوره وارد شوند. از مزایای این دوره مانند مقطع قبل، امکان همراه‌داشتن یکی از اعضای خانواده و نیازنداشتن مدرک زبان است.

شرایط سنی مهاجرت به استرالیا، مقطع کارشناسی
شرایط سنی تحصیل در استرالیا در مقطع کارشناسی، سنی بین ۱۸ تا ۳۰ سال را تعیین می‌کند. گرفتن پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های استرالیا اولین اقدامی است که باید در این زمینه انجام شود. برای این کار پس از ارسال مدرک، دریافت پذیرش و اقامت تحصیلی، امکان مهاجرت خواهید داشت. از مزایای این اقامت، امکان کار حین تحصیل است. ۲۰ ساعت کار در هفته راهکار خوبی برای کمک به تأمین هزینه‌های زندگی شماست.

شرایط سنی مهاجرت به استرالیا، مقطع کارشناسی ارشد
در مقطع کارشناسی ارشد، شرایط سنی تحصیلی در استرالیا چندان مهم نیست. البته در صورت وجود گپ تحصیلی، باید بتوانید توجیه خوبی برای آن بیاورید. سابقه‌ی کار در رشته‌ی تحصیلی خودتان از گزینه‌هایی است که می‌تواند کمکتان کند. پس از اتمام تحصیلات نیز قادر خواهید بود با ویزای کاری مشغول کار در این کشور شوید.

شرایط سنی مهاجرت به استرالیا، مقطع دکترا
شرایط سنی تحصیلی در استرالیا برای دانشجویان این دوره، مانند مقطع کارشناسی ارشد چندان سختگیرانه نیست. البته قانون توجیه گپ تحصیلی همچنان وجود دارد. همچنین داشتن مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره‌ی ۷ و داشتن سوپروایزر (استاد راهنما) با تأییدیهی ادامه‌ی‌ تحصیل از سمت او، الزامی‌ست.

مهاجرت برای افراد بالای 40 سال از چه قوانینی تبعیت می‌کند؟
گاهی اتفاق می‌افتد که افراد در سنین بالای 40 سال تمایل به تحصیل و گرفتن ویزای تحصیلی دارند. شرایط سنی مهاجرت به استرالیا برای این افراد کمی سخت می‌شود؛ زیرا باید دلیلی برای وجود فاصله‌ی بین اتمام تحصیل در مقطع قبل و مقطع جدید پیدا شود. در این صورت می‌توانید پس از اجرای قانون توجیه گپ تحصیلی، در کنار ارائه‌ی رزومه‌ی تحصیلی (یا علمی درخشان)، با روش بهتری کار را پیش ببرید.

همچنین گزینه‌هایی چون اقامت با مقاصد سرمایه‌گذاری یا تجاری نه‌تنها مهاجرت برای افراد بالای 40 سال بلکه بیشتر از آن را هم می‌تواند توجیه کند. البته راه حل‌های دیگری هم وجود دارد. مثلا گرفتن ویزای والدین برای کسانی امکان‌پذیر است که یکی از اعضای خانواده‌شان اقامت دائم دارد یا شهروند استرالیاست.

مخلص کلام
تحصیل در استرالیا از طرفی روشی عالی برای گرفتن اقامت در کشور استرالیاست و از طرف دیگر مدرک تحصیلی آن از اعتباری بین‌المللی برخوردار است. این قابلیت‌ها در کنار مزایایی چون اشتغال به کار پس از گرفتن مدرک باعث می‌شود تا بسیاری برای گرفتن پذیرش تحصیلی اقدام کنند. آگاهی از شرایط سنی مهاجرت به استرالیا به این دلیل اهمیت دارد که می‌تواند بر امتیازگیری شما اثر بگذارد. این شرایط چندان سختگیرانه نیست و در مقاطع مختلف تفاوت‌های کوچکی دارد.

برای اینکه ببینید شرایط شما به کدام‌یک از ویزاهای تحصیلی نزدیک‌تر است، می‌توانید از مشاوری که در استرالیا ساکن است کمک بگیرید.
پکیج‌های مشاوره‌ی اشکان در همراه من، می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

 

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس