تهران ، ولیعصر
021-987654

هزینه مهاجرت به استرالیا؛

هزینه مهاجرت به استرالیا بسته به اینکه چه روشی را برای مهاجرت انتخاب کرده باشید تعیین می‌شود. معمولا برآورد این هزینه از مهم‌ترین فاکتورها در مهاجرت افراد است و درست فهمیدنِ هرچه بیشتر هزینه‌ها، اضطراب و نگرانی‌های مهاجر را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

استرالیا که با پایتخت «کانبرا» و واحد پولی «دلار استرالیا» در قاره اقیانوسیه واقع شده است، در سال‌های اخیر یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای مهاجرانِ مخصوصا تحصیلی نام گرفته است.

 

مجموعا روش‌های مختلفی برای مهاجرت به استرالیا وجود دارد. برآورد هزینه مهاجرت به استرالیا نیز باید بر اساس روشی که شما برگزیده‌اید انجام شود. موارد زیر از جمله روش‌های قانونی و اصلی‌ای است که افراد برای مهاجرت به استرالیا برمی‌گزینند:

  • مهاجرت تحصیلی
  • مهاجرت کاری
  • مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری
  • مهاجرت از طریق ازدواج یا تولد
  • مهاجرت نخبگان (ویزای Global Talent)
  • اسپانسرشیپ خانوادگی
  • پناهنده‌شدن

هزینه مهاجرت به استرالیا را در هر روش می‌توان با روش‌های دیگر مقایسه کرد؛ اما از آنجا که مواردی مثل سن، وضعیت زبان و… در انتخاب این روش دخیل‌اند، بهتر است به جست‌وجوی هزینه مهاجرت خود در همان روشی که برای خود انتخاب کرده‌اید بگردید. در ادامه، مروری بر هزینه مهاجرت به استرالیا در اصلی‌ترین روش‌های آن، یعنی کاری و تحصیلی خواهیم داشت.

 

 

 

اگر می‌خواهید برای انتخاب روش مهاجرت به استرالیا، مشورت بگیرید، به صفحه زیر سر بزنید.

مشاوره اختصاصی مهاجرت به استرالیا

 

هزینه مهاجرت کاری به استرالیا

تخمین هزینه مهاجرت کاری به استرالیا، به این بستگی دارد که قرار است وارد چه نوع کاری با چه نوع ویزای کاری‌ای شوید. اساسا ویزای کار استرالیا، به 2 نوع «ویزای کار اقامت موقت» و «ویزای کار اقامت دائم» تقسیم می‌شود که هزینه مهاجرت کاری به استرالیا را در یک طیف گسترده قابل بررسی می‌کند؛ اما به‌طور کلی، هزینه دریافت ویزای کار استرالیا از 310 الی ۴۲۴۰ دلار استرالیا متغیر است. در ادامه انواع ویزای اقامت موقت و اقامت دائم را نام برده‌ایم.

 

انواع ویزای کار اقامت موقت

به افرادی که می‌خواهند مهاجرت کاری به استرالیا داشته باشند، در ابتدا ویزای موقت تعلق می‌گیرد که باید آن را در نهایت تبدیل به ویزای دائمی کنند. ویزای موقت به افراد زیر تعلق می‌گیرد:

  • متخصصان و کارکنان ماهر
  • فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های خاص
  • متقاضیانی که دارای اسپانسری اقوامشان هستند
  • افرادی که متقاضی سکونت در مناطق کم‌جمعیت استرالیا هستند

 

انواع ویزای کار اقامت دائم

ویزای کار اقامت دائم گزینه جذاب‌تر و بهتری است که طبق شرایط سنی، مدارک زبان و مدارک تحصیلی به فرد داده می‌شود. ویزاهای کار اقامت دائم (ویزاهای استرالیا از شماره 186 تا 190) به افراد زیر تعلق می‌گیرد:

  • متقاضیان دارای اسپانسر شغلی مشخص در استرالیا (کارفرمای مشخص)
  • متقاضیان دارای حمایت کارفرمای مشخص در مناطق کم‌جمعیت استرالیا
  • افراد ماهر و متخصص به‌صورت مستقل
  • افراد ماهر و متخصص با اسپانسر ایالتی در استرالیا

 

هزینه مهاجرت به استرالیا شامل موارد مختلفی است که 3 مورد اصلی آن باید در همه انواع مهاجرت کاری با هر نوع ویزایی محاسبه شود:

  • در وهله اول، ویزای کار است که مهم است. بسته به اینکه شما کدام نوع از ویزاهای بالا را در مهاجرت کاری دریافت کرده‌اید، باید چیزی بین 310 الی 4240 دلار استرالیا را تنها برای ویزا در نظر داشته باشید.
  • در وهله بعد، بلیت پرواز به استرالیا از کشور مبدأ است که مشخصا نرخ ثابتی ندارد؛ اما اگر می‌خواهید از ایران به یکی از شهرهای استرالیا سفر کنید، باید چیزی بین 120 تا 170 میلیون تومان را در نظر داشته باشید.
  • نهایتا مورد سوم را داریم که خرج و مخارج کلی سکونت در استرالیاست. در تخمین هزینه مهاجرت کاری به استرالیا معمولا این موردی است که با توجه به شهر انجام می‌شود؛ اما در مجموع، یک فرد به‌صورت ماهانه برای گذران زندگی در استرالیا به چیزی حدود 1500 الی 2000 دلار استرالیا نیاز دارد. این رقم برای یک خانواده 4 نفره وارد رِنج 4500 تا 5500 دلار استرالیا می‌شود.

 

هزینه مهاجرت تحصیلی به استرالیا

هزینه مهاجرت به استرالیا در روش تحصیلی به دلیل وجود فاندهای متعدد و کمک‌هزینه‌های دولتی و غیردولتی کشور استرالیا، یک روش بسیار به‌صرفه برای مهاجرت است. برای تخمین هزینه مهاجرت تحصیلی به استرالیا ابتدا باید موارد مهم در این نوع مهاجرت را مشخص کرد. برای اینکه بدانید هزینه مهاجرت تحصیلی به استرالیا حدودا چقدر خواهد بود، باید به 3 نکته توجه کنید:

  • ویزای تحصیلی استرالیا
  • شهریه تحصیل در دانشگاه + تمکن مالی
  • هزینه و خرج‌ومخارج زندگی

بیایید ابتدا در خصوص 2 مورد اول حرف بزنیم.

هزینه مهاجرت به استرالیا در روش تحصیلی می‌تواند بهترین روش مهاجرت به استرالیا برایتان باشد، اگر بتوانید دانشگاهی را پیدا کنید که حاضر باشد در رشته و با شرایط شما، به شما فاند تحصیلی بدهد؛ اما در غیر این صورت هم، میانگین هزینه مهاجرت تحصیلی به استرالیا می‌تواند بسته به شهر برای شما منعطف و قابل‌پرداخت باشد.

هزینه ویزای دانشجویی استرالیا 620 دلار استرالیاست. بسته به اینکه همراه داشته باشید یا نه، این هزینه تغییر می‌کند. در صورت داشتن همراه، هزینه ویزای فرد همراه 460 دلار استرالیاست که اگر فرد کمتر از 18 سال داشته باشد، به 150 دلار استرالیا نزول می‌کند. این هزینه، اصلی‌ترین و ابتدایی‌ترین مورد در هزینه مهاجرت تحصیلی به استرالیاست.

 

مورد بعدی شهریه تحصیل در دانشگاه است.

با اینکه هزینه تحصیل دانشگاهی شما تا حد زیادی تحت‌الشعاع شهر تحصیل، رشته، رزومه تحصیلی و فاند داشتن یا نداشتن شماست، اما به‌صورت میانگین هزینه تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در استرالیا، چیزی حدود 20000 تا 45000 دلار استرالیا به صورت سالانه است. در مقطع دکترا هم این رقم را با مقداری نوسان داریم. نکته مهم در این قسمت از هزینه مهاجرت تحصیلی در استرالیا، تمکن مالی دانشجو است. میزان تمکن مالی برای دانشجو 11000 دلار استرالیاست و در صورت اضافه‌شدن یک همراه، به 16000 دلار استرالیا تبدیل می‌شود.

تمکن مالی درواقع اثبات این مسئله است که شما توانایی زندگی و تأمین بودجه خود را در سال اول زندگی در استرالیا دارید.

 

مورد بعدی هزینه‌های کلی و خرج‌ومخارج روزانه در مهاجرت تحصیلی به استرالیاست که در ادامه آن را بررسی می‌کنیم.

 

هزینه زندگی دانشجویی در استرالیا

به طور کلی هزینه زندگی دانشجویی در استرالیا در شهرهایی همچون پرث (Perth)، آدلاید (Adelaide)، کنز (Cairns) و سان‌شاین کوست کوئینزلند (Sunshine Coast, Queensland) بسیار کمتر و به‌صرفه‌تر از شهرهایی مثل کانبرا، سیدنی و ملبورن است. به همین دلیل، برای محاسبه دقیق‌تر هزینه مهاجرت به استرالیا، باید توجه ویژه‌ای به شهری که در آن ساکن خواهید شد داشته باشید. با این همه، حد وسطی برای هزینه زندگی دانشجویی در استرالیا وجود دارد که در کنار شهریه دانشگاه خود، باید بتوانید آن را برآورده کنید.

 

به‌طور کلی، هزینه زندگی دانشجویی در استرالیا شامل موارد زیر است:

  • محل سکونت: برای سکونت در خوابگاه‌های دانشجویی باید ماهانه 61 تا 110 دلار استرالیا بپردازید. توجه داشته باشید که در صورت اجاره‌ی یک محل به صورت مستقل از دانشگاه با همراهی یک فرد دیگر و یا به صورت منزل شخصی، باید هزینه بیشتری کنید و چیزی حدود 100 تا 360 دلار استرالیا را برای این مورد کنار بگذارید.

 

  • مواد غذایی و رستوران: برای خرید مواد غذایی و خوردوخوراک‌تان در استرالیا، باید چیزی حدود 500 الی 1000 دلار استرالیا را مدنظر داشته باشید. مشخصا این مورد در لیست هزینه زندگی دانشجویی در استرالیا، مورد بسیار منعطفی است که بسته به انتخاب فرد می‌تواند بسیار بیشتر از حد میانگین باشد یا در محدوده به‌صرفه‌تری تنظیم شود. مبلغ عنوان‌شده شامل استفاده دانشجو از رستوران‌های ارزان به صورت هفتگی نیز هست.

 

 

  • اینترنت و حمل‌ونقل: سبک زندگی فرد مهاجر‌ در اینکه این 2 مورد چه درصدی را از کل هزینه زندگی دانشجویی در استرالیا شامل می‌شود بسیار مهم است. به‌طور کلی، یک دانشجو در ماه باید چیزی حول‌وحوش 80 دلار استرالیا برای اینترنت و 100 الی 200 دلار استرالیا برای حمل‌ونقل در نظر بگیرد.

 

از نکاتی که در تخمین هزینه مهاجرت به استرالیا به شما کمک می‌کند، درنظرگرفتن تفاوت قیمت در شهرهاست.

اگر از روش کاری قصد مهاجرت دارید، شاید دستتان در انتخاب شهر بسته باشد؛ اما شما در روش تحصیلی گزینه‌های بسیار خوب و اقتصادی‌ای پیش رویتان دارید که مجموع هزینه مهاجرت به استرالیا را برای شما تا حد ممکن کم می‌کند. البته اینکه هزینه مهاجرت تحصیلی شما تا چه اندازه بالا یا پایین باشد، بسته به سطح رفاه و زندگی‌ای که برای خود می‌پسندید هم دارد؛ ازاین‌رو مهم است پیش از اقدامات اصلی برای مهاجرت، سطح انتظار خود را مشخص کنید تا تخمین واقعی‌تری از هزینه‌های مهاجرت‌تان به دست بیاورید.

 

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس